nedelja, 10. april 2011

Malo delo - malo vredna propaganda

Referendumska nedelja je že praktično mimo in sedaj so že znani rezultati. Baje je dala vlada za informiranje oziroma promocijo malega dela v okviru referendumske kampanje kar preko 100.000 namenskih sredstev. No, glede keša je neuradno tudi ŠOS porabil podobno cifro. Po govoricah naj bi za svetovanje Sebastjan Jeretič oziroma NEVRO PR vzel nekje dobrih 40.000 evrov. Ali je to res ali ne ga nisem vprašal in mi je glede samega referenduma v tem trenutku irrilevantno.

Kar se tiče referendumske kampanje ZA je njen dosežek zelo klavrn. Že pred tednom dni sem malce analiziral njihove marketinške prijeme, tako preko video spotov kot tudi preko družabnih socialnih omrežij. Marketinško gledano so jih nasprotniki malega dela popolnoma povozili. Kje in zakaj? No, razložil bom v spodnjih vrsticah le nekaj podrobnosti, navsezadnje znam tudi sam nekaj o političnem marketingu, ampak sem mnenja, da se za know-how plača, zato ne bo bom opisal čisto vse kar sem opazil, ampak le nekaj malenkosti, ki pa so dovolj da se uvidi kakšni šalabajzerji so delali vladno kampanjo.

1) Če pogledamo samo FB strani namenjene podpori…glavna za popodoro je zbrala le nekaj čez 2.000 podpornikov, nasprotniki so zbrali vsaj 4.700 sigurnih udeležencev, ki so glasovali PROTI malemu delu.

2) Oboji so naredili video spote dosegljive na spletni strani YOUTUBE z igralci, ki zagovarjajo oziroma nasprotujejo malemu delu in razlagajo posledice. Oboji so pametno izklopili komentarje. Oboji so dokaj profesionalno posneli kadre. Vendar so razlike, ki jih ne gre prezreti…

In sicer:

PODPORNIKI :  - so ohranili možnost »všečkanja« oz. like-anja videa…ampak večinoma so bili ti negativno ocenjeni – torej tudi zaradi vsebine, to pa podzavestno tudi vpliva na gledalca, in človek ve, da je podzavest huda rečt in da se veliko ljudi bolj kot zavestno odloča nezavedno na podlagi različnih impresij…ob prevladujoči rdeči barvi, ki nas opozarja na nevarnost je tudi to treba upoštevati. Se vidi, da so zadevo naredili na hitro, ker se jim je mudilo.

NASPROTNIKI: - Vid Valič je resda igralec tako kot ostali, vendar on za razliko od tistih pri podpornikih ( oče, študent, upokojenka) igra samega sebe, je pri tem bolj spontan in skuša biti zabaven  - torej se na podlagi empatije približati gledalcu. Sam tega Valiča ne poznam in nimam neko mnenje, da bi bil nek »hud igralec ali voditelj« vendar v dani priložnosti mu uspeva, kar je še dodatek je pa vizuelna (neverbalna) komunikacija z risbami in slikami, ki je za povprečnega volilca veliko boljša, saj prej razume sporočilo.
Kar se pa samega ministra Svetlika tiče, kako misliš zmagati, če se ti že baza upira, potem ne more biti drugače: http://www.redbook.si/user/Lipe/blog/45721=nedeljski-referendum/ 
Njegove izjave po referendumu pa tudi ne razumem. ( Morebiten padec zakona o malem delu za Svetlika znak, da se ljudje ne zavedajo pomena reform)   
Ampak kaj čmo, to je tko ko zakone pripralja človek, ki še nikoli v življenju ni delal v realnem sektorju.